Imperium burgerowe wielokrotnego mistrza świata F1 Lewisa Hamiltona rośnie. Na celowniku są Stany Zjednoczone
Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, jest współzałożycielem startupu, który oferuje roślinne burgery. Teraz grono rozpoznawalnych inwestorów Neat Food Co. poszerza się o Leonarda DiCaprio. Będzie pomagał firmie rozwijać się na globalnym rynku. Spółka zapowiada otwarcie pierwszego punktu sprzedaży w Nowym Yorku jeszcze przed końcem br. Chce też zacząć działalność we Włoszech i na Bliskim Wschodzie. Na to potrzeba funduszy.
Przeczytaj też: DiCaprio wyprodukował film o elektrycznych odpowiednikach Formuły 1
Roślinna marka produkująca żywność powstała w 2019 roku. 28 kwietnia br. rozpoczęła kolejną rundę finansowania. Chce pozyskać 30 mln dolarów. Przygotowując się do debiutu w USA, foodtech ma otworzyć małą restaurację typu pop-up. Neat Burger oferuje roślinne wersje fastfoodowych klasyków: hot dogi, burgery i koktajle „mleczne”. Są też kanapki z roślinnymi zamiennikami ryb. Sieć Hamiltona ma już osiem lokali w Londynie. Na poszukiwania inwestorów przez foodtech, jak podaje Bloomberg, szybko odpowiedział hollywoodzki gwiazdor.
Przeczytaj też: Tak Jane Fonda walczy o klimat. To najważniejsza batalia w jej karierze
Leonardo DiCaprio komentując swoją inwestycję w rozmowie z Bloombergiem podkreślił, że świat jak nigdy wcześniej potrzebuje sposobów na redukcję emisji CO2. Firmy oferujące roślinne zamienniki mięsa mogą być częścią odpowiedzi na to wyzwanie.
DiCaprio jest jednym z najsilniej zaangażowanych w ochronę środowiska gwiazdorów Hollywood. Lewis Hamilton jest natomiast znanym weganinem. W 2019 roku ogłosił, że rezygnuje z podróży prywatnymi samolotami.
Zdjęcie: U.S. Department of State, Public domain, via Wikimedia Commons